Ahad, 20 Disember 2015

Nikmatkah Maksiat?

         
 Ironinya,ramai anak-anak remaja islam kini sedang tenat dihimpit dengan asakan-asakan jahiliyyah yang kini sedang kian mengganas. Namun mereka tidak sedikitpun berasa sakit bahkan bahagia sedang apa yg sedang mereka jalani. 

Tanpa mereka sedari sesungguhnya kekuatan hati ruhi yang berada jauh di dasar hati mereka kini sedang meraung  meronta-ronta minta  dibebaskan . Takut bukan bunyi kedengarannya..ta[i itulah realitinya dari kata dasarnya.

Maksiat yang saya maksudkan bukan seperti kes berat yang berlaku..seperti berzina  kesbunuh ,kes rogol dan sebagainya. Tetapi yang saya maksudkan adalah maksiat2 kecil yang boleh membawa kepada kes yang berat..

Kes kecil inilah yang harus kita ambil berat kerana ia berlaku secara senyap2 dalam kehidupan kita .Andaikata kita tidak merawatnya  dari mula bisa juga ia akan merebak kepada perkara ynga sangat besar kelak  ... Mahukah kita bila sudah parah baru bertengadah?

Ingatkan semakin maju teknologi yang kian dicipta semakin bersahsiahla manusia namun lain pula ceritanya,semakin giat pembangunan semakin mundur pula tamadun akhlak manusia dan pemikiran bangsa.

AllahuRabbi,nauzubillah

Wahai saudara/ri seagama
Kembalikaha kita kepada Allah .Marilah sama2 kita tinggalkan segala karat2 jahillayah yang ada dalam diri kita..Ayuhla kita lepaskan segala bebanan yang sudah lama bersarang didalam hati dan gengam sekuat-kuatnya kalimah Allah.....

Marilah kita tinggalkan karat2 jahiliyyah yang ada dalam diri kita ..Tak kisahlah tengok movie ke..tengok drama korea ke...dengar lagu yang x bermanfaat ke...main video games ke ...baca manga ke.. ayuhla..kita tinggalkan semua itu..


Semua keseronokkan itu tidak membawa kita kemana-manapun malah akan mengheret hati kita untuk berbuat maksiat dengan lebih kerap...Adakah nikmat itu yang kita mahukan dalam setiap desir2 kehidupan kita...NIKMAT BERMAKSIAT?????

wahai ukhti
Bukan desikit yang berbangga dengan maksiat yang mereka lakukan .Bukan ramai yang tidak menghebah-hebakna maksiat kecil yang mereka lakukan kepada orang lain... JANGAN sesekali kita terdetik unutk mengikuti dengan dakyah yang mereka bawa...ketahuila kerana itu semua dinamakan sebagai SERANGAN PEMIKIRAN.....


Tidak takutkah kepada ALLAH ...sekiranya kita menikmati maksiat lebih menyeronokkan melebihi kita menikmati keseronokkan ibadah yang  dilakukan....Sekiranya terdetik didalam hati kita untuk berbuat maksiat itu...maka ingatlah kepada ALLAH ,RASUL dan JIHAD kepada -Nya...Mana mungkin islam akan tersebar megah dengan kelemahan hati-hati pemegangnya....  


Wallahualam